Artistiek onderzoek in de klas 

Recentelijk heeft de intrede van ‘artistiek onderzoek’ een centrale plek ingenomen binnen het kunstonderwijs, om nieuwe, uitdagende vormen van onderzoek te bieden aan scholieren naast het traditionele, geschreven verslag.  

Maar wat ís artistiek onderzoek? Hoe scheppen we ruimte om tijdens het gehele onderzoeksproces te kunnen leren? En hoe kun je als docent gebruik maken van inspirerende methoden en voorbeelden uit de praktijk, om de nieuwsgierigheid van leerlingen in onderzoek aan te wakkeren?  

Workshop Veerle Spronk

In een middagbijeenkomst voor docenten voortgezet onderwijs leren we van Veerle Spronck, onderzoeker aan Maastricht University, over de voordelen van verschillende methodes en de mogelijkheden die deze bieden tijdens verschillende fases in het onderzoeksproces. 

Waar: Witte de With Center for Contemporary Art 
Wanneer: 1 maart
Tijd: 14:00-16:00
Voor wie: docenten voortgezet onderwijs en educatoren 

Meer informatie en inschrijven op de site van KCR