Goed cultuuronderwijs in het Rotterdams voortgezet onderwijs. Daar het Rotterdams CKV voor: hét netwerk in de stad gericht op ontmoeten, uitwisselen, kennisdelen en inspireren. Tussen scholen én culturele instellingen.

Komend schooljaar wordt er samengewerkt vanuit diverse ontwerpuitdagingen. Welke actuele vraagstukken uit de Rotterdamse onderwijspraktijk kunnen hierbij centraal staan? Samen bedenken waar komend schooljaar aan wordt gewerkt. Zo wordt met elkaar de basis ontworpen ontwerpen voor komende proeftuinen en andere samenwerkingen.
Ben jij geïnteresseerd ook zo'n project te starten? Ben jij betrokken bij cultuuronderwijs in het voortgezet onderwijs? Kom dan ook op 21 mei. 

Waarover gaat het?

Is het een goed idee om Rotterdamse culturele excursies voor docententeams vo te ontwerpen? Hoe kunnen lokale of kleine makers en scholen elkaar meer vinden? Bouw jij mee aan een project om leerlingen uit Rotterdam Oost te laten samenwerken met leerlingen uit Rotterdam Zuid? Vind jij dat er echt veel meer samenwerking moet komen tussen LOB en cultuuronderwijs in scholen?

Volgens de design-thinking methode

Centraal staat met welke uitdagingen het netwerk aan de slag moet zodat jij er de vruchten van plukt. Met input uit deze sessie, gaan we concreet aan de slag met proeftuinen, projecten en producten voor het Rotterdamse voortgezet onderwijs in schooljaar 2019-2020. De ontwerpuitdagingen ontwikkelen we met de design-thinking-methode. 

Locatie en tijd

Inloop: 15.15 uur
Borrel: 17.00 uur
Locatie: Mono, Vijverhofstraat 15

Aanmelden

Stuur een mailtje naar Sharaifa Taus via s.taus@kc-r.nl



  • 21 mei 2019
  • VO