Rotterdam,
28 maart 2018

MAAKplaats is een conferentie die professionals in het onderwijs, de overheid en het bedrijfsleven hands-on tools geeft om samen de volgende stappen te zetten in het ontwikkelen, samenwerken en implementeren van Maakonderwijs.

Rotterdam,
22 maart 2018

De Conferentie Loopbaanleren is hét evenement waar decanen en andere onderwijsprofessionals die zijn betrokken bij loopbaanleren, elkaar ontmoeten en aan de slag gaan met vragen als: Hoe zorg je ervoor dat leerlingen goede keuzes maken voor vervolgonderwijs of een vervolgopleiding?

Rotterdam,
14 maart 2018

Evenals in 2017 wordt ook dit jaar een mini-conferentie gehouden over onderwijs rond de Jodenvervolging in Rotterdam. Onderwijs over uitsluiting en discriminatie is bijzonder urgent.

Houd je van onderwijs en Rotterdam? Denk je graag mee en ben je nieuwsgierig?

Doe dan mee aan de Rotterdamse Praktijkspiegel!

Rotterdam,
1-31 maart 2018
Samen het cultuuronderwijs van morgen vormgeven

Maart 2018 wordt een maand vol debatten, lezingen, festivals en activiteiten voor en door scholen, theaters, musea en andere culturele instellingen.

Artistiek onderzoek in de klas 

Op maandag 5 maart start een veelbelovende proef waarbij docenten uit het vo lessen verzorgen in groepen 6, 7 en 8 op basisscholen. Een initiatief van een docententeam van de Rotterdamse vo-school Palmentuin.

Rotterdam,
13 februari 2018

Een op de zes jongeren tussen de 12 en de 17 jaar heeft wel eens een cyberdelict gepleegd, bewust of onbewust. En in de leeftijdscategorie 16-17 jaar is dit zelfs 1 op de 3 jongeren! 

Rotterdam,
12 februari 2018

Het lerarentekort terugdringen, de kansenongelijkheid in het onderwijs tegengaan en de aansluiting met de arbeidsmarkt verbeteren. Deze thema’s stonden centraal in het Gemeentelijk Onderwijsdebat in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018.

Rotterdam,
12 februari 2018

Er komt een nieuwe rubriek in het ROM! Hierin gaan een leraar en wetenschapper met elkaar in gesprek. Een gedachtewisseling over de theoretische bevindingen vanuit wetenschappelijk onderzoek en de ervaringen in de praktijk. 

Pagina's