Albeda Horecacollege werkt samen met platformleden Fastservice 010

Rotterdam,
2 november 2018
 

Met het ondertekenen van de intentieverklaring op 30 oktober in Vipz, is de bestaande samenwerking tussen de platformleden van het Platform Fastservice 010 officieel vastgelegd. Afgelopen jaar is Albeda Horecacollege gestart met de Fastservice opleidingen op niveau 3 en 4. Samen met het bedrijfsleven worden de opleidingen vormgegeven en werken zij enthousiast aan de aansluiting van het onderwijs op de nieuwe marktontwikkelingen in de horeca.

Een groot gevoel van trotsheid overheerst deze middag bij Misha Gilberts, docent Albeda Horecacollege en projectleider van de Fastservice opleidingen. 'We werken nu een jaar effectief samen. De LOL-dagen (les op locatie) zijn daar een prachtig voorbeeld van. Ik ben trots op deze samenwerking en blij dat we deze vandaag bekrachtigen met een handtekening op een samenwerkingsovereenkomst, waarin we onze samenwerking borgen en voortzetten', aldus Misha. De nieuwe Fastservice opleidingen spelen in op innovatie in de horecawereld. Formules die zich richten op meer service dan fastfood en sneller dan de klassieke restaurants.

Samenwerking Albeda Horecacollege met platformleden Fastservice 010 geformaliseerd

Samenwerken aan formulerijke horeca

Om deze opleiding vorm te geven wordt intensief samengewerkt met het bedrijfsleven. Samen werken zij aan ‘formulerijke horeca’ en zetten ze horeca als preferent werkgever op de kaart binnen de regio Rotterdam. Gezamenlijk bouwen zij aan een traject op maat, dat iedere student de kans biedt op een goede positie in de groeimarkt van Fastservice. Het bedrijfsleven is blij met de initiatieven vanuit Albeda Horecacollege. Er is grote behoefte aan goed geschoold personeel in deze groeimarkt. 'We hebben prachtige leerwerkplaatsen waarin studenten al meteen de eerste week aan de slag gaan. Ervaring in de praktijk is belangrijk en studenten vinden dat vaak het leukst!'

Kennismaken met Fastservice

Fastservice is een vak apart. Alles draait om snelheid, gemak maar ook kwaliteit. Gasten komen even snel iets eten en drinken en gaan weer weg. Binnen die tijd moeten zij een goede ervaring beleven en het liefst zo snel mogelijk weer terugkomen. Studenten die een toekomst in Fastservice zien zitten, kunnen meer horen over de mogelijkheden tijdens de Open Dag van Albeda op 15 november of meedoen aan de Fastservice Experience op 22 november. Klik hier voor meer informatie.

Samenwerking Albeda Horecacollege met platformleden Fastservice 010 geformaliseerd

L​ees ook...

Eerder dit jaar verscheen een interview met Misha Gilberts in het ROM. Lees het interview terug.

Een reactie plaatsen