Kinderen springen op energieopwekkende speelvloer

Rotterdam,
21 november 2018
 

Vorige week nam de tienjarig Cas op de buitenschoolse opvang van KOKO Kindervang de door hem bedachte interactieve speelvloer 'The Gamer' in gebruik. Cas was met zijn idee voor 'een beweegplaat' de winnaar van de SWKGroep Innovatieprijs. 

SWKGroep Innovatieprijs
In het Jaar van Techniek (2017) is de SWKGroep op zoek gegaan naar innovatieve ideeën om onze aarde mooier te maken. Ruim 170 ‘Willie Wortels’ van de organisaties die onderdeel zijn van de SWKGroep, zonden hun idee in. De jury koos hieruit zeven finalisten. De toen negenjarige Cas van KOKO Kinderopvang, onderdeel van de SWKGroep, bedacht de beweegplaat. Met zijn creatieve idee werd Cas winnaar van de SWKGroep Innovatieprijs in de categorie 4 tot 12 jaar. Onderdeel van de prijs was om te onderzoeken of zijn idee kon worden gerealiseerd. 

Al spelend energiebewustwording creëren
De SWKGroep heeft met The Gamer van Energy Floors, een duurzame investering naar het speelplein gehaald. Cas was erg enthousiast. The Gamer is een interactieve en energieopwekkende speelvloer voor speelpleinen en buitenruimtes. Hierop spelen kinderen spellen die uitdagen tot beweging: van rekenspelletjes tot geheugentrainers. Spelend leren, lekker bewegen én bewustwording creëren. Eén van de spellen is erop gericht kinderen bewust te maken van duurzame energie en (onnodig) energieverbruik. De challenge die de kinderen met elkaar aangaan is dan ook gericht op deze bewustwording. Tijdens de opening van The Gamer sprongen de kinderen met twee teams van tien kinderen elk 5 minuten in een poging 1000 lichten uit te springen. Een enorme challenge, maar …het is gelukt!

 

 

Een reactie plaatsen